dinsdag 30 augustus 2022

12: Elblag - Kretowiny

Vanochtend regende het en alleen tussen de buien door is het droog geweest. Geen keiharde plensbui op je kop, maar van die regen die maar doorgaat en doorgaat. Desalniettemin prima gefietst! De omgeving is prachtig, het fietsen gaat als vanzelf en ik verbaas me over de hoeveelheid geasfalteerde paden, die ook nog eens duidelijk gemarkeerd zijn. Met fietsroutes en al. 
Heel bijzonder: we fietsen langs het Elblag kanaal en om het hoogteverschil te overbruggen, zijn er geen sluizen, maar worden de boten op een soort wagens op rails naar het volgende, hogere niveau gesleept. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit gezien. Het mooie is dat alles met waterkracht aangedreven wordt. Ik heb het gefilmd en zodra ik terug ben, zet ik het op YouTube. Wordt het vanzelf duidelijk.
Vanochtend de tent kletsnat ingepakt en vanmiddag de tent in dezelfde staat weer uitgepakt en opgezet. Nou ja, hij droogt wel. De camping waar we nu zitten is prima. Het is hier rustig, op 1 caravan na die het idee heeft dat hij de hele camping van muziek moet voorzien. Het zal vanavond wel over zijn en zo niet dan slaap ik er ongetwijfeld doorheen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...