donderdag 25 augustus 2022

10: Zieleniewo - Linowno

We gaan al een lekker eindje Polen in. En waar ik eerder zei dat Polen sportieve rijders zijn, kan ik daar aan toevoegen dat ze ook zeer attent zijn tegenover fietsers. We gaan natuurlijk veel over B wegen en daar kun je niet altijd makkelijk inhalen, maar ze wachten geduldig tot ze er langs kunnen. En dan gaan ze er ruim langs, dus niet dat je de spiegels haast aan kunt raken.
Vandaag iets meer dan 90 kilometer gedaan, waarvan een groot deel door een natuurgebied. Heel erg mooi, heuvelachtig, bosrijk. Daarna een heel eind langs een gigantisch militair oefenterrein. Volgens mij wel 20 km, als het niet meer is. De wegen zijn op sommige delen heel hobbelig, dus zometeen maar eens kijken wat ik allemaal vast moet draaien aan mijn fiets.
De temperatuur is flink opgelopen, tegen de 30 en brandende zon. Ook is het toch best heuvelachtig en om een lang verhaal kort te maken: het was best zwaar vandaag, fietsdag 10 inmiddels. Ik heb al een heel behoorlijk eind gefietst tot nu toe, maar ik moet nog heel ver. Dat schiet zo nu en dan door me heen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...