zondag 8 mei 2016

8 mei. Valburg - Nijmegen -Elst

Om kwart over tien de fiets opgestapt om een kort rondje in de buurt te fietsen. In juni ga ik met mijn vader van Pieterburen naar Maastricht fietsen, dus even wat fietsconditie opdoen kan geen kwaad. Via Driel richting Valburg gereden. Dat deel kende ik nog niet. Het is hier maar een paar kilometer uit de buurt, maar je bevindt je meteen in een heel rustige en mooie omgeving. Platteland.
Vanuit Valburg richting Herveld en daar de brug over de Waal over. Je rijdt langs de A50 over de brug die momenteel in aanbouw is. Na de brug naar beneden gegaan en langs de Waal richting Nijmegen gegaan. Heerlijk fietsen daar. In Nijmegen was meteen al een en ander afgezet vanwege de Giro d'Italia. Even zoeken hoe je er langs kwam en mijn weg vervolgd langs de nieuwe waalbrug. Langs de hele weg daarna kwam de Giro en er stonden al aardig wat mensen te kijken. Ik ben doorgefietst maar op gegeven moment wilde ik het toch niet missen, en ben ik teruggegaan om de Giro te zien. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je er zo vlak bij bent en uiteindelijk niet eens bent wezen kijken. Ongeveer twintig minuten later kwam de karavaan langs; het peleton zelf sjeesde in goed 5 seconden voorbij. Toch blij dat ik ben wezen kijken.


42,54 km./2.14.04 uur/19,04 gem./30.45 max.
Totaal op fietscomputer nu: 964 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...