woensdag 26 juni 2013

Toulouse - Bordeaux. Dag 5. Castillones - st. Brice

Dinsdag 21 mei

's ochtends de rekening gekregen. € 975,- Dat was dan wel weer even slikken. Ontbijt was prima; ik heb bewust heel veel gegeten om niet flauw van de honger te worden tijdens het fietsen. Dat is me overigens tijdens de hele fietstocht niet gebeurd. Deze dag fietst Sander weer mee; ook deze dag zit voor zo'n 80 kilometer in de planning. Vandaag naar Sauveterre-de-Guyenne. Daar is nog geen hotel geboekt, maar we verwachten dat het geen grote problemen zal geven. Het eerste stadje dat we aandoen, Eymet, blijkt ook een Bastidestadje te zijn tot Reinouts verrassing. Het is een heel mooi stadje al is het weer die dag wel wat druilerig.  
Vervolgens fietsen we door langs het riviertje de Dropt en komen we door Allemans du Dropt en Monségur waar we wat eten. Ook Monségur is een bastidestad. De overkapping is eind 19e eeuws en van gietijzer. Erg mooi. Aan het marktplein gegeten bij de enige open eetgelegenheid. Spaghetti; binnen no-time heb ik het op en eet daarna ook het bord van Rob verder leeg. Lekker! Dat is zo rond half drie. Op gegeven moment wachten weop de achterblijvers; Rob, Reinout en Sander even iets verder op dan ik onder een boom. Na een paar minuten komen twee honden naar buiten die flink blaffen tegen de mannen. Ze doen niks totdat er weer doorgefietst wordt en een van de honden Rob in zijn kuiten bijt. Rotbeest.
Op weg naar Sauveterre-de-Guyenne merken we dat Ezrah achterblijft. Een vrouw in een auto stopt en zegt tegen Reinout dat iemand van ons problemen heeft met de fiets. Reinout fietst terug; Rob en ik blijven wachten. Het duurt lang, dus Rob en ik fietsen ook terug en komen na zo'n 2 kilometer Reinout tegen. Ezrah blijkt een lekke band te hebben en Martijn is bezig deze te plakken. Rob, ik en Reinout fietsen vast door naar Sauveterre-de-Guyenne  en wachten daar. Op het marktplein aangekomen zie ik dat Martijn en Sander al een flink aantal keren hebben proberen te bellen. Ik bel terug en Ezrah's band is niet meer te repareren. Via de VVV gaan we op zoek naar een fietsenmaker om zowel een binnen als buitenband te kopen. Sander, Martijn en Ezrah lopen ondertussen richting Sauveterre-de-Guyenne want er valt compleet niet meer op te fietsen. Later blijkt dat het loopvlak van de achterband werkelijk volledig versleten is. Rob gaat ondertussen op zoek naar een band en korte tijd later is alles geregeld: hotel gevonden en binnen- en buitenband aangeschaft.  Zodra de rest aankomt gaat Martijn onverdroten aan de slag. Helaas gebruikt hij de opgelapte oude binnenband die uiteindelijk toch helemaal op blijkt te zijn. De dag erna moet hij dan ook alsnog helemaal vervangen worden. Het hotel ligt 5 kilometer buiten de stad in st.-Brice tegen een oud wijnkasteel aan. Vanuit Sauveterre blijkt een rechtstreeks fietspad  te lopen  naar Bordeaux. Dat is een opgeheven spoorlijn van 55 kilometer land die geasfalteerd is. Perfect fietsen dus!




Zo tegen 18.00 komen we aan bij het hotel. Prima, modern hotel met ruime schone kamers. Aldaar gegeten, best lekker - niet super. Daarna nog even wat gedronken en ook de kaarten bijgewerkt. Helaas kon ik de slaap niet vatten en heb ik tot ruim 2 uur wakker gelegen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...