zaterdag 22 juni 2013

Langs de rivieren (22 juni 2013)

22 juni 2013

Vandaag een rivierenroute gefietst. Om 10.15 op de fiets gestapt; richting Driel. Daar recht naar boven richting de Rijn. Je gaat dan vlak langs de Riethorst, het noordelijk deel van Schuytgraaf. Erg mooi pad, dat ik nog niet kende. Vervolgens helemaal de Rijn gevolgd langs Arnhem. Onder de spoorbrug door en richting Huissen. 


Vanaf Huissen naar beneden, langs het Pannerdens kanaal en helemaal doorgefietst tot het punt waar Waal en Rijn splitsen. Uit de verte is Kasteel Doorneburg te zien.


Van daar in oostelijke richting langs Bemmel, Gendt en Haalderen tot de tweede brug bij Nijmegen. Op dat laatste stuk heb ik erg veel tegenwind gehad, maar toch nog redelijk kunnen doorfietsen. Wat opviel, was dat er veel mensen aan het oefenen waren voor de vierdaagse; veel typische wandelaars met grote rugzakken gezien. De meesten deden het overigens rustig aan.


Na de brug bij Nijmegen ben ik weer in noordelijke richting gefietst langs Oosterhout met een forse duw in de rug; met gemak 28 km/u gereden. Uiteindelijk 53,22 km gefietst/21.98 gemiddeld/en 2u 25 minuten onderweg geweest. Totaalkm op de fiets nu: 898 km. Geen verkeerd ritje maar niet heel erg afwisselend. Misschien is het wel leuk om een volgende keer richting Lobith te fietsen en kijken of je de Waal daar ergens kunt oversteken om dan vervolgens onderlangs bij Berg en Dal richting Nijmegen te fietsen. Maar dat staat dan weer net niet op mijn kaart. 

Het batterijtje van de fietscomputer is wel op helaas, dus doortellen is er waarschijnlijk niet bij. Balen is ook dat ik de hele instellingen weer moet doen, wieldiameter instellen etc. 

Volgende week zaterdag richting Haarlem met Laurens samen. Ik kan niet wachten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...