zondag 29 mei 2016

Arnhem - Nijmegen 29 mei 2016

Volgende week ga ik een week fietsen met mijn vader van Groningen naar Maastricht. Het fietserpad, over een afstand van 574 kilometer. We willen dat in 5 dagen doen, met overnachting in tentjes. Bepakking  is dus beduidend meer. Ik heb inmiddels voortassen gekocht, een tent, slaapmatje en slaapzak. Vandaag heb ik alles opgeladen op de fiets om te kijken hoe dat ging en hoe zwaar het eigenlijk was.

In eerste instantie leek de fiets erg zwaar als je er mee aan de hand loopt, maar eenmaal fietsend viel het erg mee. Ik had geen vastomlijnd plan waar ik naartoe wilde fietsen en was van plan zo'n 25 kilometer te gaan fietsen.

Langs de spoorlijn richting de Drielsedijk gefietst, toen verder langs de Rijn en daar de oude brug genomen. Over de brug door de berekuil besloten om richting Oosterbeek te fietsen. Vanuit Oosterbeek bovenlangs Heveadorp gegaan; dat is net een andere route die ik normaal fiets. Anders ga ik onderlangs en hier ga je bovenlangs door de bossen om bij Doorwerth uit te komen. Was een erg mooi stuk. Per ongeluk een lang stuk gefilmd, 9 minuten.



Bij Doorwerth ga je via een holleweg steil naar beneden; flink remmen daar want het pad is hobbelig.



Bij de brug over de A50 ging het nog steeds hartstikke lekker, dus daar rechtdoor gefietst (in plaats van langs de Rijn - Drielsedijk weer terug). Flink stuk langs de A50 en bij Heteren de andere kant van de A50 genomen. Vandaaruit over het industrieterrein bij de McDonalds verder in zuidelijke richting gegaan, richting Valburg.Daarna in zuidelijke richting onder de A15 door. Daar kom je langs een groot recreatiegebied met een fantastisch fietspad er langs.

Bij Oosterhout kwam ik aan op de weg Nijmegen - Arnhem die we altijd nemen van en naar Fortarock. Nijmegen lag daar op 5 kilometer afstand en ik voelde me dermate fit dat me dat een prima idee leek. In Nijmegen langs de Waal gefietst; over de waalbrug weer in Noordelijke richting en het laatst deel was de F325 (ja, zo heet dat fietspad officieel) ofwel het Rijn-Waal pad.

Ik had geen eten bij me en geen geld, maar gelukkig kreeg ik geen honger onderweg, anders was het nog behoorlijk zwaar geworden. Het weer was redelijk; steeds een beetje regen, niet te hard zodat je er niet echt last van hard en redelijke wind. Uiteindelijk viel het fietsen met bepakking me enorm mee en ik hoop dat het volgende week net zo goed gaat. Overigens heb ik onderweg nauwelijks gerust; dat gaan we volgende week natuurlijk wel doen.

65.36 km/3.29.31 uur/gem 18.71 (niet slecht gezien de wind en de bepakking)/39.50 max. Kilometerteller totaalstand is nu 1082..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Napels - wat gaan we doen?

Fietstour Bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/napels-fietstour-de-highlights/ Pompeii/Herculaneum Vesuvius Capri Paestum (misschien) Caser...